בהתאם לסעיף 110 מכללי תאגידי מים וביוב ( אמות מידה והוראות בעניין הרמה, הטיב והאיכות של השירותים שעל חברה לתת לצרכניה ) , תשע"א 2011
מדיניות אחידה לעניין מיצוי הליכי גבייה מול צרכן וזאת בשים לב לסוג הצרכן ונסיבותיו;
חשבון תקופתי נשלח לצרכנים לא יאוחר מ 25 ימי עסקים מתום תקופת החיוב של אותו חשבון
המועד האחרון לתשלום חיוב יהיה לפחות 18 ימים ממועד משלוח החשבון לצרכן.
בהתאם לכללים, צרכן רשאי לדרוש מהחברה לערוך בירור של חיוב בעד צריכת מים בתקופת חיוב, לא יאוחר משלושים ימים ממועד האחרון לתשלום .
לא שולם חשבון המגיע לחברה עד מועד החיוב יתווסף לחיוב רבית פיגורים החשב הכללי בחישוב יומי בהתאם לכללי תאגידי מים וביוב .
לאחר 15 יום ממועד אחרון לתשלום תישלח לחייב הודעת דרישה לתשלום חובות תוך 15 יום, הודעה כאמור תישלח בדואר רגיל.
לא שולם החוב לאחר משלוח ההודעה , תישלח עוד הודעה " התראה שנייה " ל 7 ימים , התראה זו תישלח בדואר רשום.
לאחר משלוח ההודעות ובמידה והחוב לא שולם החייב יעבור למסלול ביצוע הליכי גביה לפי פקודת מסים גבייה :
מדיניות מיצוי הליכי גביה של החברה:
חובות מעל 1000 ₪ בסוגי שימוש עסקים או שימוש אחר שאינם מגורים מועברים לניתוק מים לאחר קבלת התראה לפני ניתוק.
חובות מגורים עד 1000 ₪ מועברים לאכיפה טלפונית ע"י נציגי השירות . אם החוב מורכב מ 3 תקופות חיוב יבוצע הליך של עיקול בנק ועיקולי צד ג' .
חובות עד 5000 ₪ מתחילה באכיפה טלפונית ממוקדי שירות ( לא חובה ) , במידה והחוב לא שולם והחייב קבל הודעות והתראות כנדרש יוטל עיקולי בנקים כנגד חייבים אלו. לא הגיע החייב להסדר יבוצע בנכסו עיקול ברישום כתהליך מקדים לביצוע עיקול בפועל והוצאת מיטלטלין.
חובות מעל 5000 ₪ , לאחר ביצוע עיקול בנקים , עיקולי צד ג' ועיקול ברישום יועבר לצוות המעקלים, הליך זה מבוצע בליווי משטרתי, תיקים אלו נשארים במעקב מנהל אכיפה עד להסדר חובות.
לאחר מיצוי הליכי גביה מנהליים , מקרים אחדים מועברים לטיפול משפטי הכול לפי העניין.
ניתוקי מים למגורים :
לאחר שמצינו את כל ההליכים והחייב לא הגיע להסדר, תפנה החברה למנהל רשות המים והביוב לקבלת אישורו לניתוק הנכס ממים . החברה תודיע לצרכן, עוד לפני , על כוונתה לבקש אישור ניתוק מים לאותו נכס מהוועדה המייעצת ברשות המים. באפשרותו של הצרכן לפנות אל התאגיד תוך 21 ימים בבקשה שלא להעביר בקשת ניתוק עם נימוק , סבר המנהל כי הצרכן בעל יכולת כלכלית או מנצל לרעה איסור הניתוק במקרים אלו , בקשה מנומקת תועבר לרשות המים עם הודעה לצרכן על כוונתנו לקבל אישור ניתוק.